"Retromania" Simona Reynoldsa, kultowego brytyjskiego dziennikarza muzycznego, w świetnym przekładzie Filipa Łobodzińskiego, wreszcie dostępna!
Jaka jest
historia "empetrójki"?
Czy różnica
między kompaktem a mp3 jest taka sama jak między sokiem
pomarańczowym "naturalnym" a sokiem na bazie
rozcieńczonego koncentratu?
Czy winyl byłby
tu w takim razie sokiem świeżo wyciśniętym z ekologicznych
pomarańczy?
I jak się ma do
tego "Cosmogramma" Flying Lotusa? (A dlaczego nie wziąć
wszystkich tych patentów z przeszłości, dodać dzisiejsze,
najnowsze technologie i wysmażyć najbardziej popaprany szajs, jaki
jest do pomyślenia?!)
Czy zdobycz
oznacza zarazem utratę?
Dlaczego
internet drąży dziury w teraźniejszości? Co spogląda przez te
dziury?
Dlaczego
staliśmy się ludźmi-naleśnikami?
Czym różni się
nuda teraz od nudy kiedyś? I z czego się bierze?
Czy kultura jest
w stanie przetrwać w warunkach braku ograniczeń?
Dlaczego
cierpisz przez niczym nieograniczony dostęp?
Czy sieć
zdezintegruje nasze rodziny?
Czy za 2000 lat
ludzie będą traktować YouTube'a tak, jak my traktujemy hieroglify
staroegipskie?
Jesteś
konsumentem-wirtuozem czy kolejnym, typowym zombie z galerii
handlowej? A może jesteś konsumentem-antykoneserem?
Jak się mają
Pokemony do winyli?
Co stanie się z
twoją kolekcją płyt jak już umrzesz i dlaczego tyle płyt jest
niekolekcjonowalnych?
Jak nazwać
neurologiczną drżączkę człowieka podłączonego do Sieci?
Dlaczego iPod
robi z nas biedaków?
Czy darmowa
muzyka stała się bezwartościowa?
Czy mniej
oznacza więcej?
Dlaczego Nick
Cave skowerował Elvisa Presleya i jakie miejsce w tej historii
zajmuje martwo urodzony brat bliźniak Króla z Memphis?
Czym jest kapela
portalowa i dlaczego akurat Sonic Youth są jej najlepszym
przykładem?
Jak, po
zawyżonych cenach, sprzedać stare winyle z Italo-Disco? Jak zrobić
z nich megarzadkie skarby?
Skąd wzięły
się boksy wielopłytowe i czy podnoszą zawartą w nich muzykę do
rangi pomnika czy raczej nagrobka?
Jak się ma
"Człowiek z wysokiego zamku" Philipa K. Dicka do
przedwojennych płyt szelakowych na 78 obrotów?
Czego słuchają
japońscy hipsterzy?
Chciałbyś
posłuchać futurystycznego szanty za syntezatorach i dlaczego Lady
GaGa mogłaby nagrać płytę z taką zawartością?
Dlaczego w
swingującym Londynie lat 60-tych moda przyszłości opierała się
na modzie z przeszłości i czy mogło to być jednym z powodów
ataku bombowego?
Czym różni się
vintage od retro?
A jak szybko
przyspieszyć zejście po LSD?
Co ma wpólnego
tradycyjny jazz z kulturą rave?
Jaka jest
historia brytyjskich modsów?
Kiedy i gdzie
bywalcy klubów z muzyką northern soul rozprawiali nad zaletami
kody, kety i mety, futra, siary i batata?
Czym jest
oldschool? Jesteś w stanie zatrzymać czas?
Czemu
zawdzięczamy odrodzenie się niezależnych wytwórni płytowych?
Czy punk rock
naprawdę był rewolucyjny?
Dlaczego John
Lennon, po latach intensywnego zażywania LSD i komponowania dość
surrealistycznych utworów ("Jestem morsem") wrócił do
rock 'n' rolla w jego pierwotnej formie?
Z czego wzięło
się psychobilly? Czy rock 'n' roll może zamienić się w ducha?
Czy samplowanie
jest aktem zniewolenia? Czy sample to zarazem duchy i niewolnicy?
Czy didżeje
naruszają nietykalność winylowych trupów i czy można porównać
ich do handlarzy ludzkimi organami?
Czym jest pop
hipnagogiczny?
Co ma wspólnego
new age z krautrockiem?
Dlaczego kaseta
magnetofonowa jest formatem widmontologicznym?
Czy mash-up to
bękarci pop? Czy może raczej rodzaj wymiotu?
Czy istnieje
nostalgia za przyszłością?
Czy wkroczyliśmy
w epokę kompletnie pozbawioną wyobraźni?
Czy wykiwano nas
z naszej przyszłości?
I jak się ma do
tego wszystkiego architektura brutalistyczna?
Czy przyszłość
w popkulturze istnieje? Czy powiesz jeszcze kiedyś:
"jeszcze w
życiu nie słyszałem czegoś takiego"?